Een nieuw hoofdstuk.

22 juli 2020 - Elburg, Nederland

Beste Lezers,

Het is een tijdje terug dat ik iets van mij heb laten horen en zoals jullie hebben kunnen lezen via de Eljakim (Jeugdgroep) blog gaat het goed met mij. Nog steeds 1,5 maand later gaat het goed met mij en werk ik heel veel. Er zijn geweldig mooie dingen gebeurd de afgelopen periode waar ik je graag in wil mee nemen.

Zoals jullie weten ben ik nadat ik terugkwam begonnen met mijn vrijwilligerswerk bij Global Rise en als Tienerleiding bij club Vision van de Hervormde Kerk Elburg. We hebben een aantal zoom meetings gehad en een geweldige bbq zodat ik de tieners wat beter kan leren kennen. Vanaf november wil ik ook dit doorzetten en hier in blijven dienen.

Tijdens mijn tijd in Nederland heb ik geweldige coaching gehad van Jan Wolfsen en Wim Jan van de Berg. Jan Wolfsen is jongerenwerker in Elburg en Wim Jan is Jeugd met een Opdracht leider in Denemarken. Ik ben dankbaar voor deze mensen die mij hebben geholpen met een tijd van verwerking om weer in Nederland te zijn en daarin ook Gods plan meer en meer te zien. Ik heb altijd gedacht dat ik veel moest reizen om Gods aanwezigheid te ervaren, dat ik bij grote evenementen moest zijn om de Heilige Geest te voelen en daardoor ook de relatie die ik met God heb te laten versterken. Ik heb juist gemerkt dat Nederland zoveel te bieden heeft, maar ook zoveel van Gods liefde en licht nodig heeft.

Dit was een terugblik op de afgelopen tijd. Maar er komen geweldige dingen aan.

Ik heb te horen gekregen dat we een reis kunnen maken in Noorwegen. Ik ga dus toch mijn DTS afmaken. Iets wat ik heel fijn vind. We gaan niet met de hele school. We waren met een klas van 40 studenten en daarvan zijn er een aantal gebleven om de BCC (Bible Core Course) te doen. Maar het grootste deel is naar huis gegaan. De meesten omdat ze het moesten zoals de Amerikanen en de Canadezen, maar ook sommige Europeanen moesten of voelden dat ze naar huis moesten in Maart. Er zullen twee teams van acht personen zijn die een reis in Noorwegen gaan maken. Eén groep zal vertrekken naar de Noordkaap en de andere groep zal vertrekken naar de kust. 5 September zal ik vliegen naar Stavanger om de roadtrip langs de kust te gaan doen.

Zoals op de foto te zien is zullen we rijden door Haugesund, Alesund en Trondheim. Wij zullen ons focussen op dankbaarheid voor God schepping. Daar zullen wij veel voor danken en bidden. Hoe het er verder uit gaat zien kun je volgen via Instagram. Ik ben aan het nadenken hoe ik dat wil gaan doen. Want ik wil mijn telefoon zo weinig mogelijk gebruiken en 1x per locatie een nieuwsbrief of iets te posten hoe het met me gaat en wat we gedaan hebben.

Punten van dankbaarheid en gebedspunten.

Dankbaar voor:

Dat mijn familie en vrienden allemaal gezond zijn en niemand is overleden aan corona in mijn omgeving.

Dat niemand van de studenten of anderen op de basis ziek zijn geworden of overleden zijn door corona.

Dat we toch op outreach kunnen.

De weg die God heeft laten zien voor de komende jaren.

Gebed voor:

Mensen die corona hebben en dat het weer mag afnemen.

Dat de grenzen open mogen blijven en dat we kunnen doen waar God ons voor geroepen heeft.

Sophia, Kelly, Kayla en CJ zij komen namelijk vanuit Amerika, Canada en Costa Rica terug om de outreach te doen, maar de grenzen zijn nog steeds dicht. Graag gebed voor leiding hierin dat God zijn wil mag laten zien.

Financiën. Ik werk veel, maar daarbij maak ik ook kosten ik heb nog niks nodig, maar ik vraag gebed voor een stabiele financiële situatie voor mijzelf, maar ook voor mijn teamgenoten.

Alvast bedankt voor het mee danken en bidden. Mochten er nog vragen zijn of heb je nou iets wat op je hart ligt. Doe mij even een berichtje of mail mij even.

Instagram: @Erik.Wijnne

Mail: [email protected]